Zero day
David Baldacci
2de dr.
London: Pan Books, 2012
612 p.
9781447208860 (paperback, 2012)

In deze roman introduceert de productieve (23 boeken sinds 1996) en succesvolle (40 miljoen verkochte exemplaren) thrillerauteur een nieuwe held: John Puller. Hij is een even intelligente als sterke militair met ervaring in Irak en Afghanistan en nu lid van een speciale onderzoekseenheid binnen het Amerikaanse leger. Wanneer de hele familie van een gepensioneerde hoge militair wordt uitgemoord, gaat Puller op onderzoek uit en ontdekt een bizar spoor dat tot in hoge kringen leidt en bovendien zijn land in groot gevaar brengt. Puller zelf is bijna een karikatuur, zwijgzaam, enorme kennis van alles, woest aantrekkelijk en bijna onfeilbaar, maar het verhaal is intrigerend en spannend, de personages redelijk boeiend, de dialogen sterk en de setting (een verarmd mijnstadje in West Virginia) apart en interessant, zodat deze roman toch vlot en met meer dan genoeg spanning wegleest. Pocket met kleine druk en smalle bindmarge.

Over David Baldacci

CC BY 2.0 - Foto van/door Mark Coggins from San Francisco

David Baldacci, (Richmond, Virginia 5 augustus 1960) is een Amerikaans auteur.

Baldacci studeerde eerst Engels en geschiedenis aan de Virginia Commonwealth University, waar hij cum laude afstudeerde (1982). Hierna deed hij een rechtenstudie (afgestudeerd in 1986). Tijdens deze periode begon hij met schrijven. Na zijn studies was hij gedurende negen jaar werkzaam als bedrijfsjurist en advocaat in Washington D.C.. In 1996 debuteerde Baldacci met Het recht van de macht. Vanaf dat moment wijdde hij zich geheel aan het schrijven. Van zijn boeken zijn al meer dan 100 miljoen exemplaren verkocht.

Filmografie

• Absolute Power (1997) - met Clint Eastwood als regisseur en hoofdrolspeler
  • Wish You Well (2013) - met Ellen Burstyn, Mackenzie Foy & Josh Lucas. David Baldacci als 1 van de producers. Wish…Lees verder op Wikipedia